Heissan.
Lukion ensimmäinen viikko takana, nyt istun koneen ääressä yöpaita, isältä omimani villapaita, collegehousut ja villasukat päälläni ja olen väsynyt. Viikko meni hyvin, pidän kyllä koulustani, mutta siellä on aika huono ilma, joten kun täytyisi keskittyä johonkin, se ahdistavan lämmin ja hapenpuutteesta kärsivä ilma on aika häiritsevää ja erittäinkin puuduttavaa.
Ihmiset koulussa vaikuttavat mukavilta, ja aika nopeasti sitä tutustuu jo tuntemattomiinkin henkilöihin. Olen kuitenkin kiitollinen siitä, että nyt on viikonloppu, silä en olisi kyennyt repimään itseäni sängystä ylös kuudelta enää kertaakaan. Toivottavasti ensi viikko ei ole niin vaikea herätystensä kannalta... Minunhan pitäisi mennä nukkumaan aikaisemmin, mutta se on erittäin vaikeaa, ja tuntuu jotenkin tyhmältäkin sammutaa valot ennen kello kymmentä illalla...
Minua huolettaa myös koeviikot, sekä omien lukujärjestyksiensä tekeminen - ajattele, että suunnittelen parin viikon päästä loppuvuoden lukkarini!
Kuulin myös, että ellei ole hyvin nopea valintojensa vahvistuksessa, kurssit täyttyvät ja valinnat täytyy tehdä uudelleen. Joku oli ollut vaivaiset 7 minuuttia myöhässä, ja kaikki hänen valitsemansa kurssit olivat jo täyttyneet.
Mutta odotuksenikin ovat aika korkealla, olen lukenut kurssivihkosta kurssien esittelyjä, ja siellä olisi niin paljon kiinnostavaa! Äidinkielenkursseja (eli ruotsin) olisi mooonta todella kiinnostavaa, samoin Media & Kommunikaatio - kursseja, mutta pakolliset kurssit vievät paljon tilaa:D Kaikkia kurssejahan ei tietenkään voi ottaa kerralla, joten olisi valittava vähän kerrallaan, mikä tietenkin tulee olemaan vaikeaa... Täytyy varoa, etten ahmi liikaa! :D
Lukiossa on ihanaa se, että on taas kerran enemmän vapauksia ja vastuuta omista asioistaan. Se tuntuu käsittämättömän hyvältä, enkä tiedä miksi. :) Myös se, että valitsin lukion oman pääni mukaan, enkä mennyt sinne, minne olisi ollut helpointa mennä, tuntuu ihanalta, varsinkin kun tässä lukiossa on aika mukavaa:)
Odotukseni lukiota kohtaan ovat aika korkealla, haluan tutustua moniin uusiin ihmisiin ja saada ystäviä, haluan kuunnella kiinnostavia luentoja ja tehdä kiinnostavia tehtäviä, mutta samalla minua pelottaa hiukan. Mitä jos tämä viekin kaikki voimani?
Meille kerrottiin, että tämä on lukio, jossa on ihan okei olla hyvä koulussa. Alin keskiarvo päästäkseen sinne olikin oltava 8,31. Meille kerrottiin, että siellä ehkä vaaditaankin vähän enemmän, siellähän on totuttu hyviin oppilaisiin... Mutta vain aika voi näyttää, miten tämä menee. Toivottavasti hyvin! :)
Toivottakaa onnea,
- Jesse
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Toivottavasti sinulla on hauskaa lukiossa!
VastaaPoistaMinulla on tänä vuonna lyhyinä valinnaisina valokuvaus ja filosofia. Odotan jännityksellä!
Oi, valokuvaus ois tosi kiinnostavaa! :D
VastaaPoistaLukiossa on kyllä mukavaa, ainaki tähän mennessä ollut:)